Fiktivní firmy jsou dnes nedílnou součástí středních škol s oborovou specializací. Nejinak je tomu na na naší škole, kde studenti simulují reálné procesy z business prostředí už od prvního ročníku. Oproti jiným školám jsme však posunuli fiktivní firmu o kus dále, studenti tak nezůstávají pouze u simulace, ale pracují v reálném a fungujícím prostředí.
V rámci oborového zaměření předmětu 3D grafika a počítačové hry studenti 1. ročníku mají za úkol založit a vést vlastní herní organizaci, ve které dohlíží na všechny oblasti fungování a plní všechny pracovní pozice.
- V průběhu prvních 3 měsíců mají za sebou první kroky, ve kterých v rámci vlastní organizace uskutečnili řadu věcí, příkladem:
- Vymysleli název organizace - Key Generation
- Připravili návrh a následně graficky vytvořili logo organizace
- Rozdělili si pracovní činností a pozice v organizaci
- Vytvořili profily na sociálních sítích, na kterých se budou prezentovat
- Začali se věnovat 3 hrám, ve kterých svou organizaci zastupují a účastní se turnajů: League of Legends, CS:GO a Hearthstone
- V rámci herního působení se učí pracovat s mentálním koučem, také z vlastních řad
- Vymýšlí grafické bannery a následně je připravují pro publikaci
Pro studenty je fiktivní firma na Klíči jedna z prvních příležitostí setkání se s reálným fungováním světa, ve kterém budou v budoucnu působit. Učí se zvládat týmovou komunikaci a oblast leadershipu, pracují s grafickými programy a programy pro tvorbu videí, učí se, jak tréninkové plány nastavit tak, aby zvládali své školní a pracovní povinnosti, ale i svůj osobní život. V neposlední řadě mají možnost setkání s významnými osobnostmi herního světa, od kterých mohou čerpat znalosti a inspiraci.
V rámci oboru kolem počítačových her se zároveň učí a neustále střetávají s tím, že pokud se budou chtít počítačovým hrám v budoucnu věnovat, ať už profesně či v navazujícím studiu na vysokých školách, není to jen o hraní. Musí být zodpovědní a plnit zadané věci, naučit se nakládat správně se svým časem a neustále pracovat na svém zdokonalování směrem, kterým se chtějí vydat.
Na jednotlivé kroky a činnost studentů ve výuce dohlíží jejich učitel, p. Vobecký, majitel agentury LanCraft, který se profesně v této oblasti pohybuje více než 20 let. Své zkušenosti a znalosti jim předává jak v hodinách výuky, tak i mimo nic při častých komunikacích a konzultacích všech aktivit.